Arhiva | 17:20

Combinatii de fructe in prepararea de smoothie

24 apr.

images
Fructele, proaspete sau inghetate formeaza baza in prepararea unor bauturi hranitoare, precum sucurile naturale, shake-uri si smoothies. Pana obtinem insa gustul mult ravnit, le tot combinam cu ce avem la indemana. Inspira-te din ideile de mai jos pentru a gasi perechea fructului preferat!

Mere: Sunt bogate in fibre si contin vitaminele A si C. Merele se potrivesc de minune cu morcovi, fructe de padure si in general cu mai toate fructele.

Banane: Sunt bogate in potasiu, magneziu si calciu. Acestea contin de asemenea riboflavina si vitaminele A si C. Bananele se pot combina cu fructe de padure, nuci, fructe samburoase si cu fructe tropicale.

Afine: Contin multa vitamina C si fier. Daca doriti afine in afara sezonului lor, merg foarte bine si cele congelate. Afinele sunt gustoase alaturi de mere, banane, nuca de cocos si alte fructe de padure.

Grapefruit: Acestea sunt adevarate bombe de vitamina C. Grapefruit-ul rosu este mai dulce decat soiurile galbene. Merg bine cu alte citrice si completeaza aroma ananasului, kiwi-ului si a bananelor.

Kiwi: Acestea contin vitamina E si vitamina C. Atentie la combinarea lor cu lapte, deoarece enzimele din kiwi influenteaza coagularea laptelui. Sunt delicioase alaturi de fructe de padure si fructe exotice.

Mango: Sunt bogate in vitaminele A, C si contin beta-caroten. Fructele de mango fac pereche buna cu pepenele galben, nuca de cocos si alte fructe tropicale.

Pepene galben: Fructe bogate in minerale. In special soiurile Charantais si Cantaloupe sunt foarte aromate. Pepenii merg bine cu fructe de padure, ananas, castraveti, menta si ghimbir.

Portocale: Toate citricele au un continut ridicat de vitamina C. De obicei pentru sucuri proaspat stoarse, se preteaza bine in special soiurile dulci, iar portocalele rosii aduc un plus de culoare. Se potrivesc de minune cu fructe de padure, fructe samburoase, alte citrice, dar si cu morcovi.

Fructul pasiunii: Acestea contin vitaminele A si C si au un gust dulce acrisor. Desi si semintele sunt comestibile, in generel se paseaza pulpa. Niciodata nu pastrati aceste fructe la frigider. Sunt bune in combinatie cu fructe de padure si fructe exotice.

Piersici: Contin vitaminele A si C, cand sunt coapte, au un gust dulce si foarte aromat. In general se gasesc piersici cu pulpa galbena sau alba. Inainte de prepararea bauturilor, acestea trebuie curatate de coaja si sambure. Sunt gustoase in combinatie cu nuci si cu majoritatea fructelor, dar in special cu zmeura.

Pere: Acestea contin riboflavina, potasiu si vitaminele A si C. Soiurile Williams Christ, Packhams si Forelle sunt deosebit de suculente. Combina-le cu mere sau portocale, dar si cu zmeura.

Ananas: Este foarte bogat in vitamina C si enzime digestive esentiale. A nu se pastra la frigider. Ananasul se potriveste cu pepenele galben, fructe exotice, nuca de cocos, ghimbir si scortisoara.

Zmeura: Bogata in vitamina C, potasiu, fier si magneziu, actionand astfel ca si antispastic. Exista multe soiuri de zmeura, dar in principiu toate sunt dulci si zemoase. Zmeura se mentine proaspata pana la doua zile. Merge bine cu piersici, pepene si alte fructe de padure.

Capsuni: Acestea sunt printre cele mai populare fructe de padure si contin fier, potasiu si vitaminele B si C. Cumparati de preferinta fructele din culturi regionale si consumati-le cat sunt proaspete (in decurs a 1-2 zile). Capsunile au gust minunat alaturi de piersici, banane, ananas si alte fructe.

Pepene rosu: Fructe bogate in vitaminele B si C, au un continut ridicat de apa si astampara astfel usor setea. Consumati intotdeauna doar pepeni copti. Pe acestia ii recunoastem de obicei, atunci cand nu suna a gol. Se potrivesc cu lamai, portocale, Grapefruit, si alte soiuri de pepene.

Reclame