Dispariția – Jonathan Aycliffe

11 sept.

Peter si Sarah, o familie de artişti din Londra, au hotărît să-şi ofere două luni de vacanţă în Cornwall. Din prima seara petrecută în noua casă pe Sarah o stăpîneşte un sentiment apăsător de nelinişte. Ea simte că în acea casă, Pentherick House, se petrecuse cîndva un lucru îngrozitor; în noaptea următoare Sarah dispare în împrejurări pe care nici Peter, nici poliţia nu vor reuşi să le elucideze. Ce s-a întîmplat? Veţi afla citind această poveste incredibila dar adevărata!

Fragment:

„Camera în care fuseseră depuse picturile se găsea la capătul unui coridor, chiar vizavi de un alt dormitor, acum încuiat şi tăcut. Am aprins luminile şi m-am uitat în jur. Nici urmă de mobilă, doar un dreptunghi acoperit cu hârtie albă, proptit de perete. Sub hârtie, am descoperit mapa cu picturi a lui Sarah. Am aşezat-o pe podeaua goală şi i-am dezlegat panglicile, una după alta. Am deschis-o apoi cu grijă. înăuntru se găsea o grămadă grea de hârtii, fiecare foaie aşezată cu grijă peste cea de dedesubt. Mă aşteptam să văd picturi ale casei sau ale grădinii sau vederi de pe coastă, aşa cum se ofereau privirii din vârful stâncii. Dar tabloul de deasupra nu era nici pe departe un peisaj. Era un portret al unei femei care stătea într-o cameră. Străbătut de fiori, am avut senzaţia că recunosc camera era aceea de la capătul coridorului, încăperea pe care Sarah o considera inima răului ce măcina această casă. Femeia din tablou şedea încordată pe un scaun cu spătar înalt, cu corpul perfect vertical, s-ar fi putut spune chiar înţepenit. Purta o rochie neagră lungă, cu nasturi montaţi pe toată lungimea ei, de la gulerul înalt şi până la glezne, iar părul îi era ridicat şi aranjat într-un coc bine strâns pe vârful capului. Am bănuit că vârsta ei era undeva între optzeci şi nouăzeci de ani. Sarah îi pictase faţa cu măiestrie şi cu destule detalii. O parte a feţei era complet umbrită. Pe chip i se citea o privire pe care nu ştiam cum s-o interpretez. Nelinişte, poate, sau amintirea a ceva neplăcut. Sau presentimentul morţii. Am ridicat pictura şi am aşezat-o alături. Sub ea am zărit o alta, aproape identică. Aceeaşi cameră, acelaşi moment al zilei, aceeaşi femeie pe scaun. Oare ce s-o fi întâmplat în mintea lui Sarah în tot timpul acela pe care îl petrecuse în grădină, pictând? Am tras deoparte şi această a doua pictură. Dar şi cea de dedesubt era la fel. De fapt, nu chiar. De-abia la a treia pictură, am observat o mică, dar însemnată diferenţă între cele trei tablouri care le văzusem deja. In fiecare dintre ele, forma feţei se schimba uşor, părând că se mişcă în diferite direcţii. Am frunzărit rapid şi celelalte picturi. Erau nouă cu totul. Toate reprezentau aceeaşi persoană. În ultima din ele, pata de igrasie crescuse atât de mult, încât acoperise aproape tot peretele. Şi am sesizat, uitându-mă mai de aproape, că tapetul era pe punctul de a ceda într-un loc. M-am aplecat şi am ridicat lanterna în dreptul picturii. De îndată ce-am facut-o, m-au trecut fiori de groază. În tablou, tapetul era împuns puternic, ca pentru a răzbate de partea cealaltă, de forma inconfundabilă a unei mâini de copil.”

„În casa aceea a trăit o femeie, mi-a spus. O femeie tânără. Asta se întâmpla înainte de construirea şoselei. Pe vremea aceea, pe-acolo nu era decât o potecă, plină cu noroi şi aşa mai departe. Trăia la Petherick House cu tatăl ei. El avea o fire tare afurisită, ca toti bărbaţii, de altfel. A lăsat-o gravidă, aşa se vorbeşte. Sau poate că nu, poate că fusese alt bărbat. Nu ştiu. Dar, după treaba asta, nu i-a mai dat voie niciodată să iasă. Copilului i-au făcut ceva. Se zice că ea l-a omorât. Dumnezeu ştie. Dar a ţinut-o încuiată într-o cameră timp de un an şi mai bine. Apoi, ea a murit. De inimă rea, spun oamenii. Sau a omorât-o el. S-a oprit. Ajunsese la capătul povestirii.

-Şi asta-i tot?

-Ea este încă acolo. N-o să plece niciodată, nu ştie cum. Este prinsă în capcană.”

Cu sigurantă este cea mai înspăimântătoare carte care am citit-o vreodată, dar chiar și așa îi ofer punctaj maxim.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: